Logo design når du trenger en profesjonell firmalogo

ACDESIGN tilbyr profesjonell logo design til deg som trenger firmalogo, eller personlig logo. Jeg designer alle logotyper, med eller uten symbol. Gode logoer er enkle i formen, beskrivende for ditt firma, og lett å huske.

Logo design av firmalogoer
 

Hvorfor velger du å kjøpe visse produkter fremfor andre?

Du velger Nike joggesko fremfor joggesko av ukjent merke, fordi du stoler på Nike. Nike logoen er for deg et kvalitetsstempel, og passer ditt image som trendy og moderne. Nøkkelen til en suksessfull merkevare er å vinne forbrukerens tillit og lojalitet. Dette kalles branding eller merkevarebygging. Nike, Apple, Google har alle lykkes med sin merkevarebygging. Millioner av kroner i markedsførings- budsjett hjelper, men de hadde aldri klart det uten solide produkter, og en god logo.

Hvorfor er logoen så viktig?

Logoen er varemerkets ansikt utad og har en viktig funksjon. Den speiler varemerkets bærende ide, slik at kundens forventninger innfris. Logoen er grunnleggende i enhver firmaprofil, og viktig i merkevarebyggingen.

Har du tenkt på at hver gang du presenterer firmaet eller produktene dine, viser du logoen. Logoen er ofte en veileder i utviklingen av markedsføringsmateriell. Den brukes på nettsiden, visittkort, brevark, konvolutter, brosjyrer, annonser, flyers, skilt, messemateriell og mye mer. Logoen er en av bedriftens viktigste, og mest verdifulle investering og er ikke noe du skifter ut med jevne mellomrom. Hvem hadde trodd at Nikes Swoosh symbol som ble designet av Caroline Davidson i 1971 for rundt 175 kroner en dag skulle bli verdt millioner av kroner.

Nike Swoosh symbol, designet av Carolyn Davidson and brukt av Nike,Inc.

Hva er en god logo?

Nike logoen oppfyller alle kriterier for hva som kjennetegner en god logo. Nike Swoosh symbolet er tidløs, spenstig og representerer vingen i den berømte statuen Greek Goddess of Victory, Nike (eller Nicé) og det passer godt til en sportsfabrikant. Den er enkel i formen, og lett å huske. Logoen fungerer like godt i sort hvitt som i farger, og kan brukes i alle størrelser.

Kriterier for en god logo:

  • Logoen skal være beskrivende
  • Logoen skal være enkel i formen
  • Logoen skal være lett å huske
  • Logoen skal fungere i farger og sort hvitt
  • Logoen skal kunne brukes i alle størrelser

Spørsmål alle gründere bør stille seg før de bestiller logo

Gjennom å ha et bevisst forhold til disse spørsmålene kan du utvikle en gjennomtenkt og helhetlig firma profil hvor logoen er sentral. Dette er en viktig del av merkevarebyggingen.

  1. Hvem er vi?
  2. Fakta om firmaet, størrelse, antall ansatte etc, men viktigst er visjonen. Visjonen er grunnen til at firmaet ble til, den er selve drivkraften, den inspirerer, er langsiktig og hjelper dere å tenke stort.

  3. Hva står vi for?
  4. Verdier hjelper dere å definere hvem dere ønsker å være, og holde fokus på hvordan dere fremstår både innad og utad i bedriften. Kjerneverdier kan være ord som nyskapende, pålitlig, positiv

  5. Hva leverer vi?
  6. Spesifiser hvilke type produkter og tjenester dere tilbyr, og
    hvilket prisnivå dere ligger på.

  7. Hvem leverer vi til?
  8. Definer målgruppe som kjønn, alder, livsstil etc.

  9. Hvordan er vi forskjellige fra konkurrentene?
  10. Kundene velger deres produkter eller tjenester fordi...

Hvordan lage en logo?

Logoer kan utformes på mange måter. Logoen kan bestå av kun skrifttype, noen ganger med en liten vri, også kalt logotype. Andre har et abstrakt eller et visuelt beskrivende symbol knyttet til navnet. Skrifttype, utforming av symbol, og valg av farger er er basert på hvem du er, og hvordan du ønsker å bli oppfattet.

Logo design fra ACDESIGN

  • Logo design med eller uten symbol
  • Utkast i farger og sort hvitt
  • PMS farge kode følger ferdigstilt logo
  • Logo leveres per e-post i Adobe Illustrator (.ai) format

Kundeservice og tilgjenglighet

Jeg legger vekt på å ha gode samarbeidsprosesser med mine kunder og er lett tilgjenglig på e-post og mobil både under og etter avsluttet design oppdrag.

Referanser - Din sikkerhet

Godt samarbeid underveis er ofte avgjørende for hvor vellykket et resultat blir. Noen av mine tidligere, og nåværende kunder har uttalt seg om deres erfaringer fra vårt samarbeid.

Pris på logo design?

Spørsmål eller prisforespørsel på logodesign kan sendes til post@acdesign.no. Du kan også benytte kontaktskjema for henvendelser.

Spørsmål om logo design

Hvor mange logo utkast får jeg?

Logo design er en samarbeidsprosess mellom designer og kunde. Forslag blir sendt frem og tilbake for innspill og kommentarer. Vanligvis står det endelige valget mellom 1-2 logo utkast.

Hva betyr PMS farge kode?

PMS står for Pantone Matching System. Det er et standarisert fargesystem med spesifikke fargekoder. Uansett hvilket trykkeri du velger skal fargen bli lik når du oppgir PMS fargen.

Hva er Abobe Illustrator (.ai) format?

Logo i Abobe Illustrator (.ai) format kan skaleres til hvilken størrelse du ønsker uten tap av kvalitet, og med riktig programvare kan logoen lagres i andre format som tif, png, jpeg, gif etc.

Hva hvis jeg trenger andre fil formater?

Jeg lager logoen i de format du trenger uten ekstra kostnader.

Hvor lang tid tar det å lage en logo?

Jeg går igang med designprosessen så snart jeg har mottatt nødvendig informasjon fra deg. Raske tilbakemeldinger på spørsmål og utkast hjelper, men det tar likevel ofte 4-5 uker før logoen er klar.

Hvordan er designprosessen for utvikling av logo?

Hvert logo oppdrag er forskjellig, men jeg begynner alltid med å lese gjennom informasjonen du har sendt, og ser på de ønsker du har for en logo.

Research og ide utvikling Research fasen fortsetter med å se på markedet du er i, produktene eller tjenestene du tilbyr, og målgruppen du retter deg mot. Jeg skriver ned tanker rundt ideer som måtte komme, og jobber videre med de jeg synes fungerer best.

Skisser og utkast Jeg begynner å skissere, og scanne inn mulige løsninger som jeg jobber videre med i tegneprogrammet Adobe Illustrator. Underveis ser jeg på aktuelle skrifttyper. De første utkastene du mottar er alltid i sort hvitt, fordi det gjør det enklere for deg å ta stilling til logoen. Utkast blir sendt frem og tilbake for innspill og kommentarer. Siste fase av designprosessen er valg av farger.

Ferdigstillelse og levering Logo leveres per e-post i Adobe Illustrator (.ai) format.

 

KONTAKTINFORMASJON

Ring meg på mobil: 905 83 846, eller send epost til: post@acdesign.no
Bruk gjerne kontaktskjema for henvendelser

Org.nr. 982 254 744